چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران
چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

بهمن ۰۷، ۱۳۹۲

یاس:درک کن


یاس:ازچی بگم؟


جعل تاریخ به بهانۀ شرح حقیقی تاریخ

در چنین چهارچوبه‏ای اخیراً در «اندیشه پویا» شمارۀ دوازده، توسط سردبیر آن نوشته‏ای درج گردیده است تحت عنوان «فدائیانِ جهل و کاش امیرپرویز پویان خاطرات فیدل کاسترو را خوانده بود». البته نویسنده‏ی آن، با چنین نوشتار مغرضانه‏ای و با فرار از طرح مملوس‏ترین حقایق، جای هیچ‏گونه سئوالی پیرامون جایگاه و موقعیت خود به‏جا نه‏گذاشته است و هر انسان منصفی می‏تواند، بناحقی این‏گونه قلم‏ها و تعلق آنان به بالائی‏ها را پی ببرد. این نوشته، سراسر جعل، تحریف و تخریب کمونیست‏هایی‏ست که آمده بودند و سر آخر جان دادند تا خلق‏شانرا آزاد کنند. در یک نگاه گذری و ساده، قصد و هدف گرداننده‏گان «اندیشه پویا»، شستشوی مغزی نسل جوان امروزی و آینده، از کارکردهای انقلابیون و کمونیست‏های دُوره‏های پیشین، چپ ستیزی و هم‏چنین وارونه جلوه دادن رخ‏دادهای مهم و تاریخی‏ای‏ست که فقط و فقط از عهده‏ی کسان، سازمان‏ها و نهادهایی بر می‏آید که کاری به حقیقت‏گوئی، کاری به امانت‏داری و کاری به آگاه‏سازی نه‏دارند. بر این اساس، این‏گونه نوشته‏ها قابل نقد و رد نیست؛ با این منطق که، فاقد پایه‏ای‏ترین پرنسیب‏هاست؛ با این منطق که، زبان انقلاب با زبان ضد انقلاب و مدافعین چنین نوشته‏هایی، انتخاب زبان دیالوگ و تبادل نظر به‏منظور روشن‏گری و کشف حقایق نیست. با چنین نوشته‏ها و افرادی، و یا با چنین ارگان‏ها و نهادهایی نه جایز و صلاح‏ست، وارد مجادله‏های فاکتوری شد، و نه صحیح‏ست به بحث‏های اثباتی – اقناعی پرداخت. دلیل آن به منش، اخلاق و منطق انقلابیون راستین و کمونیست‏هایی بر می‏گردد که در خلاف منطق و منش سردبیر نشریه‏ی «اندیشه پویا» قرار دارد
 
 

خروشچف دروغ گفت؟

نیویورک تایمز در گزارشی دربارۀ سالروز تولد استالین در ٢١ دسامبر نوشت: «گرجی‌ها با تصاویر ژوزف استالین دیکتاتور فقید شوروی در زادگاه او گوری رژه رفتند و با جشنی بحث‌انگیز روز تولد او را گرامی داشتند.» استالین از شخصیت‌هایی است که همیشه با صفت‌هایی گزارش شد/می‌شود و با حرارت مساوی توسط کسانی که او را می‌ستایند یا از او نفرت دارند، مورد بحث قرار می‌گیرد. برغم همه تبلیغات علیه او، و انتقادات شدید از او بعنوان یک دیکتاتور بیرحم، او هنوز تحسین‌کنندگان کافی در سرتاسر جهان دارد. همانطور که روزنامه هندو مورخ ۶ مارس ٢٠١٣ گزارش می‌دهد: « یک نظرسنجی که توسط مرکز مستقل لوادا در آستانه سالگرد تولد استالین صورت گرفت نشان داد که ۴۹ درصد روس‌ها هنوز نقش استالین را در تاریخ خود مثبت می‌بینند، گرچه آن‌ها از میلیون‌ها نفری که در زندان‌ها و اردوگاه‌های کار استالین جان باختند مطلع هستند. تنها ٣٢ درصد گفتند نقش استالین منفی بود. محبوبیت استالین در واقع در روسیه دموکراتیک رشد کرده است. تعداد مردمی که استالین را برجسته‌ترین چهره تاریخی نامیدند از ١٢ درصد کمی پیش از سقوط اتحاد شوروی به ٣۶ درصد در سال ٢٠٠۸ جهش داشت
 
 

ایالات متحده آمریکا تروریست اصلی جهان

پدیده تروریسم همزاد تاریخ بشریت است، اما سازمانهای اطلاعاتی آمریکا آن را به یک تهدید جهانی تبدیل کردند. سالهای ۷۰، سالهایی را که سازمان سیا با هدف درگیر ساختن اتحاد شوروی به جنگ در افغانستان، سازماندهی «بریگادهای اسلامی» را آغاز کرد، می توان نقطه مبداء این خطر جهانی نامید. در سال ۱۹۹۸ بژزینسکی نوشت: «بر اساس اسناد رسمی، کمک سازمان سیا به مجاهدین از سال ۱۹۸۰، یعنی پس از ورود ارتش اتحاد شوروی در ۲۴ دسامبر سال ۱۹۷۹ به افغانستان شروع شد. اما واقعیت رازی که تاکنون فاش نشده است، بطرز کاملا دیگری بنظر می آید. عملیات سازمان سیا در واقع از ۳ ژوئن سال ۱۹۷۹، بعد از صدور فرمان رئیس جمهور کارتر مبنی بر کمک مخفیانه به مخالفان رژیم طرفدار شوروی در کابل آغاز گردید. ما روسها را به تجاوز تحریک نکردیم، اما احتمال مداخله را عمدا تشدید کردیم
 

دی ۲۳، ۱۳۹۲

رُمان سرگئی اِویچ اوسین

 
مبارزه شهروندان برای حقوق اجتماعی: ضامن پیروزی یا اتلاف وقت
 
اغلب از زبان مردم شنیده میشود: «شرکت در تظاهرات معنی ندارد»، «چرا شما اعتراض می کنید، رژیم در همه حال بمیل خودش عمل می کند، بهتر است، به کاری مشغول شوید، که ار عهده اش برمی آئید»... برای دادن پاسخ به این «آیه های یأس»، لازم است درک خود را از مفهوم «مبارزه اجتماعی» در این زمینه مشخص کنیم. زیرا، هر مبارزه در جامعه (مبارزه اقتصادی، سیاسی یا ایدئولوژیک) بمعنی وسیع کلمه، تعریف اجتماعی دارد. در این صورت است، که می توانیم از مبارزه اجتماعی مردم در محل زندگی و مبارزه اقتصادی پرولتاریا در محل کار سخن بگوئیم. در اینجا مبارزه اجتماعی می تواند اشکال مختلفی مانند مبارزه برای حفظ محیط زیست، علیه  ساخت و ساز بی رویه، علیه ساخت و سازها بوسیله «انبوه سازان»، علیه ساخت بازار، مبارزه برای افزایش حقوق  و بهبودی شرایط کار و غیره داشته باشد. همه اینها، مبارزه اجتماعی زحمتکشان در محل کار یا زندگی تعریف میشوند. برای درک بهتر خصوصیات این شکل مبارزه، لازم است صفات مشخصه آن را مورد بررسی قرار دهیم
 

دی ۱۹، ۱۳۹۲

پیام دریافتی

دوست عزیزآقای پژواک:لطفاًدراسرع وقت،تصویرمراازروی سایت تان حذف کنید
باسپاس

دی ۱۵، ۱۳۹۲

کلیپ 153 افاضات آقای هالو - مارو باش

قدروارزش وارج این زحمتکشان درعرصه هنروشعروطنزرااگرامروز،ندانیم،فردادیگردیرخواهدشد
ازهنرمندان زحمتکش،امروزبایددفاع کنیم،فردا،بدردآنان نمی خورد
آنان،حمایت همه جانبه رامی خواهند
سی سال بی عملی وبی تفاوتی،وتنهانگاه کردن کافی ست
ازهنرمندان دلسوزاین آب وخاک باستانی دفاعی قهرمانانه وشجاعانه کنیم
به قدروقیمت وارزش واعتبارآنان،بیافزائیم وبرای آنان مبارزه کنیم
بادرودبیکران،به هنرمندان گرامیِ سرزمین باستانی مان
هالو-هیلاصدیقی- بادکوبه ای ودیگراستادان هنرمند
فراموش نکنیدکه که امروزه،فرهنگ باستانی ایران همیشه گرامی
دردستان پرمهرشماگرامیان هست
ازاین فرهنگ زیبا،دفاع ونگهداریم
باآرزوی پیروزی برای شماهنرمندان وطن پرست وگرامی