چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران
چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

دی ۰۷، ۱۳۸۹

رفیق پرویزقلیچ خانی

گفتگوی علی عمادی با پرويز قليچ خانی ۲


____________________________
کاپیتان اسبق تیم شایسته وملّی ایران
رفیق چریک فدائی خلق ،پرویزقلیچ خانی

پرویزقلیچ خانی:دروهله اول یک ورزشکارم

من موقعی که به دانشسرا رفتم، موقعی که به دانشگاه رفتم، سال ۱۳۴۸ بود. بله، ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ که به دانشگاه رفتم. خب در محیط دانشگاهی بودم، موقعی بود که مسئله جنبش سیاهکل داشت اتفاق می افتاد، مخصوصا بعد از سال ۱۳۴۹. بعد از اتفاق سیاهکل و بعد از اعدام بچه ها، احمدزاده، و بچه هایی که دستگیر شدند، آن ۱۲ نفر اول، رهبران اول سازمان چریک های فدائیان خلق. از آنجا به بعد طبیعی است که جنبش دانشجویی به حمایت از به واقعه سیاهکل گرایش داشت. اصلا بطور کلی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در عرصه جهانی هم این موج جنبش چریکی وجود داشت. طبیعی است که جوانان هم با آن علاقه ایی که داشتند، اگر به مسائل سیاسی ایران وارد بودند، تاریخ جنبش چپ ایران را می خواندند، اتفاقاتی که ۲۸ مرداد افتاده بود، اعدام هایی که بعد از ۲۸ مرداد صورت گرفته بود.
خوب، یعنی شما گرایش مشخص تر سیاسی به چپ را در زمان دانشجویی داشتید؟
در دوران دانشجویی بود، در حمایت از سازمان چریک های فدایی خلق.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر