چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران
چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

شهریور ۲۸، ۱۳۹۱

عملیات علیه طالبان حرامزاده

عملیات علیه طالبان حرامزاده


عملیاتهای وسیع روستائیان افغانستان،دربیرون راندن گروه حرامزادهٌ طالبان،ازروستاها
 
______________________
 
حدوددوهفته است که عملیات منظم بالای طالبان درجنوب شرق کشورآغازشده است
_____________________________________
 
خبرگزاری شینهوا:کابل،
 
 اعتراضات گسترده روستاییان استان غزنی افغانستان برضد سیاست های طالبان که از چهار ماه پیش آغاز شده است، به استان بادغیس در غرب افغانستان گسترش یافته و به سرعت در حال گسترش بیشتر است.
ملا عبدالحکیم که ریاست روستاییان مسلح را به عهده دارد می گوید در حال حاضر حدود هزار نفر برضد طالبان سلاح به دست گرفته اند و این تعداد با افزایش تلاشها برای بیرون راندن شبه نظامیان طالبان از مناطق جوند و قدیس در استان بادغیس افغانستان به طور قطع افزایش خواهد یافت.
در ماه ژوئن امسال یک گروه شش نفره از دانش آموزان یک روستا در استان غزنی پس از بسته شدن مدرسه شان توسط شورشیان طالبان برضد طالبان سلاح به دست گرفتند. این اقدام مورد حمایت روستاییان قرار گرفت و شمار این افراد به یکصد نفر افزایش یافت و شورشیان طالبان را مجبور کرد طی هفته های اخیر از چندین روستا عقب نشینی کنند و بدین ترتیب مدارس تعطیل شده باز شد.
براساس بیانیه ای که اخیرا مسئولان استان پکتیا نیز منتشر کرده است افرادی محلی شورشیان طالبان را از منطقه ای موسوم به ایوب زازای بیرون رانده اند.
در این بیانیه آمده است هدف از این اقدام بیرون راندن شورشیان طالبان بود که غیرنظامیان بیگناه را می کشند و بزرگان محلی، معلمان و شخصیت های مذهبی را می کشند.
براساس این بیانیه روستاییان که شماری از آنها تنها مسلح به چوبدست بودند، موفق شدند بدون حمایت نیروهای دولتی شبه نظامیان طالبان را از چندین روستا بیرون کنند.
به گفته مسئولان محلی، شورشیان طالبان در مناطق مختلف افغانستان خودروها را متوقف می کنند و از مردم باج می گیرند. آنها همچنین به زور از مردم پول می گیرند و ادعا می کنند که مردم باید ذکات مال خود را به آنها پرداخت کنند.
با این حال مردم افغانستان می گویند خواستار توقف ناارامی و جنگ در این کشور و از سرگیری بازسازی هستند. آنها می گویند از دولت افغانستان می خواهند که از تلاشهایشان برای مبارزه با طالبان حمایت کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر