چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران
چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

آذر ۰۴، ۱۳۸۹

مصاحبه ندای آزادی با میهن جزنی

مصاحبه ندای آزادی با میهن جزنی

میهن جزنی نماد زن ایرانی است که بیش از 50 سال برای آزادی و دمکراسی دست به مبارزه سیاسی خستگی ناپذیرزده است وبا دانش و شور خود مقهور دشواری ها نشده که برآن ها شوریده اشت. میهن از تلاش گران پیگیر اجتماعی در دفاع ازحقوق زنان میهنمان است وازمبارزه برای تامین برابری کامل بین زن و مرد درداخل وخارج از کشور حمایت می کند. وی یکی از یازده نفر امضاء کنندگان بیانیه بنیان گزارجمهوری خواهان دمکرات و لائیک است که در سال 2001 منتشر گردید. او در گردهمآئی اول و دوم جنبش فعالانه شرکت داشته است و همواره دل نگران ادامه راه آن بوده است.
میهن جزنی با این سوال آغاز می کند که چگونه می توان گفتمان لائیسیته ودمکراسی را به میان مردم برد بطوری که همه گیر باشد و تنها طیفی از روشنفکران را شامل نگردد؟ پاسخ او به این سوال ، تاکید برموازین حقوق بشرو تاسیس نهاد های دفاع از حقوق بشر در ایران است که می تواند با روش "چهره به جهره " در عمق جامعه نفوذ یابد. جزنی تاکید دارد که توده ها به طرف روش های از مبارزه می روند که " کم خطر تر" باشند از این رو برای رسیدن به اهداف بزرگ اعلام شده جنبش می بایست تاکتیک هایی را برگزینیم که مشارکت عمومی مردم را تامین نماید.
میهن جزنی بر کثرت گرائی در جنبش پافشاری می کند و می گوید که دیگر تک صدائی از مد افتاده است و دامن زدن به اختلافات و حذف دیگران را " پای لنگ " مبارزه ای می نامد که هرگز نمی تواند قله ها را فتح نماید. وی می گوید که اختلافات داخلی همیشه وجود خواهد داشت و اگر بخواهیم امر مبارزه را به زمان رفع اختلافات موکول کنیم در واقع نقض غرض نموده ایم. جزنی توجه می دهد که از چالش نظرات نهراسیم ، بر روی اختلافات بحث کنیم تلاش در حل آنان در درون داشته باشیم ولی همزمان روی کرد خارج از جنبش را به فراموشی نسپاریم. تاکید میهن بر این است که شرط اولیه برای افزایش فشارهای بین المللی بر رژیم اینست که ما خود یک اپوزیسیون قوی داشته باشیم.

_________________________

متاسفانه بدلیل اشکالات موجوددرسایت رادیوندای آزادی موفق نشدیم به مصاحبه رادیوئی رفیق میهن جزنی ،دسترسی پیداکنیم .تنهابه آدرس ولینک زیرتوانستیم دست یابیم که امیدواریم علاقه مندان سایت سازمان مخفی،موفق به شنیدن این مصاحبه بشوند.
بادرودبه شما
____________________

tabja.com/Negaresh/gofteguha/mihan.htm+%D9%85%DB%8C%D9%87%D9%
86+%D8%AC%D8%B2%D9%86%DB%8C&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=us

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر