چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران
چریکهای مسلح فدائی خلق -سازمان مخفی ایران

مهر ۲۷، ۱۳۹۱

چگونه مسکوتسلیم آلمانهانشد

تیپ ˈاو.ام.اس.ب.او.انˈ بعدها در نبردهای پارتیزانی و بمب گذاریها در پشت جبهه آلمان ها شرکت فعالی داشت و در مجموع 20 هزار مین ضد تانک و ضد نفر کار گذاشته و 70 کیلوکتر شاهراه و 19 پل مورد استفاده آلمانها را نابود کرد.
شکست های پی در پی ارتش شوروی و پیشروی های نیروهای آلمانی باعث ناامیدی ˈژوزف استالینˈ رهبر شوروی سابق شد و اعلام کرد که مسکو در برابر دشمن بی دفاع ماند و هیچکس از آن دفاع نمی کند.
گفته می شود قرار بود استالین در آن زمان از مسکو به کویبیشف پایتخت جدید شوروی در منطقه اورال منتقل شود اما به شکلی غافلگیر کننده و ناگهانی از این تصمیم صرف نظر کرد و ترجیح داد در پایتخت بماند.
به دستور استالین، واحدهای مسلح روز هفتم ماه نوامبر در میدان سرخ مسکو رژه رفته و این اقدام نظامی روحیه ای تازه به مدافعین پایتخت بخشید و هزاران نفر که اکثرا از داوطلبان مردمی تشکیل شده بود، برای مقابله با ارتش آلمان به غرب مسکو شتافتند.
مقام های کمونیست برای جلوگیری از بمباران رژه نیروهای نظامی در میدان سرخ در اقدامی تاکتیکی تصمیم گرفتند که آیین رژه در یک روز ابری برگزار شود.
این واقعه نقطه عطفی در نبردهای شوروی و آلمان نازی در جنگ دوم جهانی شد تا اینکه چهار سال پس از آن در 9 ماه می 1945 ارتش آلمان پس از تحمل شکست های سنگین و تصرف برلین توسط نیروهای متفقین تسلیم شد
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر